Vitamina B6 – Beneficii si Administrare

[ratings]

Un Ghid Pentru Vitamina B6 : Beneficii si Administrare

Vitamina B6 mai este cunoscuta si sub numele de piridoxina si este cea mai versatila vitamina din gama Vitaminelor B. Chiar daca este considerata atat de complexa, Vitamina B6 nu este necesara corpului uman intr-o cantitate prea mare. Dar hai sa aflam mai multe lucruri interesante despre aceasta vitamina.

Lucruri de Stiut despre Vitamina B6

Un lucru foarte important de stiut despre aceasta vitamina este acela ca aceasta functioneaza indeaproape cu toate celelalte vitamine din gama B, in special niacinul, acidul folic, si Cobalmina, si in plus, contribuie si la numeroase functii din organism. Aminoacizii sunt covertiti de Vitamina B6 in proteine. Mai mult decat atat, Vitamina B6 este esentiala pentru transformarea zaharului depozitat din corp in energie esentiala. Practic, aceasta vitamina este esentiala atat pentru transformarea proteinelor care sunt consumate, in proteine de care corpul uman are nevoie, cat si pentru transformarea carbohidratilor din forma in care sunt depozitati in corp intr-o forma care poate fi folosita pentru un plus de energie. Organismul are nevoie de o serie de proteine diferite pentru a functiona in parametrii normali, iar Vitamina B6 este cea care se asigura ca formele corecte sunt disponibile. Spre exemplu, Vitamina B6 va crea hemoglobina pentru transportul oxigenului in celulele sanguine, hormonii pentru reglarea tensiunii arteriale, neurotransmitatori, si diverse enzime.

Care Este Doza Corecta

Doza zilnica recomandata de Vitamina B6 este de aproximativ 2.0 mg. Aceasta cantitate care este aparent nesemnificativa, este folosita intr-un mod extrem de eficient in corp pentru a produce mai mult de 60 de enzime diferite. Asadar, este foarte important ca atunci cand vrem sa luam Vitamina B6 sa consultam in prealabil un specialist, pentru ca acesta va stii de ce doza avem nevoie sip e ce perioada trebuie sa urmam tratamentul cu aceasta vitamina.

Care Sunt Cele Mai Bune Surse de Vitamina B6

Cele mai bune surse de Vitamina B6 sunt acele alimente care contin o cantitate mare de proteine, precum pestele, ouale, carnea de pasare de curte, cerealele, si painea. Prin urmare, chiar daca nu obisnuiesti sa consumi carne, vei avea mereu la indemana alte alimente care sa iti ofere necesarul de Vitamina B6. In cazul in care medicul decide ca ai nevoie de o cantitate suplimentara, atunci poti alege suplimentele cu Vitamina B6, suplimente care sunt extrem de benefice atat pentru inima cat si pentru sistemul imunitar. In cele mai multe cazuri, suplimentele de Vitamina B6 sunt necesare de catre astmatici si diabetici. Chiar si asa, este foarte important sa constientizam ca dozele mari de Vitamina B6 pot fi toxice. Deoarece aceasta vitamina se regaseste in multe alimente obisnuite, majoritatea dintre noi primim o cantitate mai mult decat suficienta. Pe de alta parte, exista si acea categorie de oameni care trebuie sa ia suplimente. Din aceasta categorie fac parte varstnicii si femeile insarcinate sau cele care alapteaza. In plus, chiar si vegetarienii sau veganii stricti au nevoie de suplimente cu Vitamina B6 pentru a se mentine perfect sanatosi. Nu trebuie ignorant faptul ca legumele si fructele sunt surse destul de sarace de Vitamina B6.