'> ᐅ Totul despre Vitamina A : Beneficii si Administrare | Plafar Online
Asistent Medical
Sorry! The Author has not filled his profile.

[ratings]

Vitamina A : Beneficii si Administrare

Vitamina A a fost descoperita pentru prima data in anul 1912, descoperire care a fost realizata de Casimir Funk, un biochimist polonez. Acesta a fost primul cercetator care a descoperit vitaminele pe care le cunoastem cu totii in prezent, desi vitamina A a fost prima descoperita, motiv pentru care a si primit denumirea de vitamina A. Hai sa aflam si alte lucruri interesante despre aceasta vitamina, atat de necesara organismului nostru.

Unde se Gaseste Vitamina A

Vitamina A se gaseste din abundenta in alimente naturale precum fructele galbene si portocalele. In plus, ea mai poate fi gasita si in anumite legume cu ar fi spanacul, dar si in grasimi. Atunci cand aceasta se regaseste in legume, ea este solubila in apa, venind sub forma de beta-caroten. Forma beta-caroten a acestei vitamine este in general eliminata din corpul nostru prin intermediul proceselor naturale, lucru care reprezinta o modalitate excelenta de a obtine vitamina A. Vitamina aceasta miraculoasa se mai gaseste si in alte alimente cum ar fi carnea, ouale, si laptele, motiv pentru care este necesar sa le includem in dieta noastra zilnica.

De ce Este Necesara Vitamina A ?

Vitamina A este, fara indoiala, necesara corpului uman din mai multe motive. In primul rand, mentine pielea sanatoasa si mult mai tanara si stralucitoare. Chiar daca specialistii in spun ca morcovii ofera o cantitate suficienta de vitamina A, pentru a evita afectiunile de vedere, exista anumite studii pe care medicii egipteni le-au facut si care au recomandat un consum de ficat ridicat pentru a combate orbirea. Asadar, vitamina A trebuie luata din mai multe alimente pentru a fi absorbita de organismul uman in cantitatea potrivita, si nu doar din morcovi. Vitamina A este binecunoscuta si ca antioxidant, lucru care o face ideala pentru combaterea imbatranirii si prevenirea cancerului. Mai mult decat atat, aceasta ajuta si la intarirea sistemului imunitar.

Cum Asimilam in Mod Corect Vitamina A

Vitamina A poate fi absorbita corect de catre organismul uman doar atunci cand consumam si grasimi. In cazul in care anumite persoane urmeaza o dieta cu un continut scazut de grasimi sau restrains, corpul pur si simplu nu va primi cantitatea potrivita de vitamina A, iar in acest caz este recomandat sa se administreze si suplimente. Proteinele sunt excelente in combinatie cu aceasta vitamina, pentru ca o fac mult mai puternica si o ajuta sa ajunga in tot corpul.

Ce Cantitate Este Necesara Organismului

Specialistii recomanda ca intr-o singura zi sa se consume in jur de 5,000 de unitati de vitamina A. In functie de varsta pe care o ai si sanatate, este nevoie sa consumi o cantitate mai mare sau mai mica. Cea mai sigura forma a acestei vitamine este, asa cum am mentionat mai devreme in acest articol, beta carotene, forma care poate fi administrata intr-o cantitate mult mai mare. Indiferent de varsta pe care o ai, vitamina A in aceasta forma nu va avea nici un fel de efecte negative. Pe de alta parte, in cazul in care nu consumi suficienta vitamina A, cel mai probabil te vei confrunta cu o deficienta. Evident ca deficienta nu este un lucru foarte bun, aceasta putand crea probleme ale pielii, infectii, si chiar si orbire. Mai mult decat atat, deficienta de vitamina A poate duce la si la imbatranirea pielii. Daca deja te confrunti cu aceasta deficienta, chiar daca incepi sa iei vitamina A, rezultatele nu vor fi la fel de satisfacatoare ca atunci cand ai administra vitamina in mod regulat. Daca este prea multa vitamina A in organism, atunci persoana in cauza se poate confrunta cu dureri la nivelul articulatiilor, abdomenului, si oaselor. De aceea este importanta o discutie cu medicul specialist, pentru a te asigura ca ii oferi corpului tau cantitatea necesara de vitamina A, si in nici un caz mai mult sau mai putin decat este de fapt necesar.