Comentariile sunt închise pentru Sirop de Arțar Beneficii, Propietati și Prețuri

Siropul de arțar este originar din Canada, loc în care arborii de arțar stau la loc de cinste. Mai mult decât atât, frunza de arțar este și simbolul Canadei, fiind prezentă nu doar pe steagul țării ci și pe mai multe monede. Se pare că siropul de arțar a fost descoperit oarecum din întâmplare, atunci când o femeie care făcea parte din tribul indian Iroquis a utilizat la gătit lichidul scurs din trunchiul unui arțar. Femeia a crezut că lichidul acesta este apă, dar a constatat mai târziu că mâncarea pe care  a preparat-o era dulce. În prezent, aproximativ 80% din producția de sirop de arțar este realizată în estul Canadei, în Quebec, loc în care se găsesc mai multe soiuri de arbori de arțar, cum ar fi arțarul negru, țepos, argintiu, sau arțarul de zahăr. Acest sirop se obține prin fierberea sevei acestui arbore. În funcție de tipul arborelui, siropul poate avea o culoare diferită, dar și un gust și proprietăți diferite. Spre exemplu, siropul de arțar ceva mai închis la culoare este extras la finalul sezonului, și are un gust mai puternic, în timp ce siropul de o nuanță mai deschisă este mult mai lichid și cu o aromă mai subtilă, fiind excelent pentru îndulcirea ceaiurilor sau ca și topping pentru clătite.

Valori Nutriționale

Siropul de arțar se clasifică în mai multe grade. Acestea sunt A, B, C, și D. Cel de grad D este mult mai închis la culoare, dar și singurul 100% original. Tocmai acesta este principalul motiv pentru care diferențele de preț sunt atât de mari. Deși este extrem de dulce, siropul de arțar este, fără îndoială, o varianta mult mai sănătoasă de îndulcire decât zahărul alb. Pentru că este bogat în minerale și alte substanțe benefice, putem spune că este aproape la egalitate cu mierea, în privința proprietăților nutritive. De exemplu, 20 de grame de sirop de arțar conțin: 6mg calciu, 2mg sodiu, 50 de calorii, 20mg acizi grași Omega 3, 13gr carbohidrați, și 1mg magneziu

Proprietăți Nutritive și Beneficii

– Seva de arțar este extrem de bogată în antioxidanți, ceea ce înseamnă că efectul ei antioxidant împreună cu mineralele, asigura un sistem imunitar foarte puternic, pentru a lupta eficient împotriva virusurilor și a radicalilor liberi din atmosfera.
– În plus, substanțele din seva de arțar au și proprietăți anticancerigene. Acestea au puterea de a reduce inflamațiile din corp, care sunt de fapt principalii factori de risc în dezvoltarea cancerului.
– Pentru că este bogat în calciu, fier, zinc, magneziu, și cupru, acest sirop sprijină buna funcționare a sistemului imunitar, reduce riscul de formare a colesterolului pe vase, și previne în acest mod bolile cardiovasculare.
– Siropul de arțar conține aproximativ 24 de compuși care au efect antioxidant. Acești compuși au puterea de a potența acțiunea pe care antibioticele o au împotriva unei infecții, grăbind în acest mod vindecarea, dar și dozele necesare de medicamente. Mai mult decât atât, acest aliment are și un efect neuroprotector, ceea ce înseamnă că poate reduce eficient riscul de boală Alzheimer, sau multe alte afecțiuni neurologice.
– Siropul de aratar este considerat un îndulcitor natural foarte sănătos care nu îți afectează sănătatea așa cum face zahărul alb. Evident că trebuie consumat în cantități moderate, și nu trebuie făcut exces. Nu doar că este sănătos dar te ajută să eviți și crampele abdominale, pierderile temporare de memorie, creșterea în greutate, oboseală, și indigestia, efecte ale consumului de zahăr alb.

Contraindicaţii

– Chiar dacă siropul de arțar are un indice glicemic mult mai mic decât zahărul alb sau cel brun, și chiar și decât mierea, acesta trebuie consumat cu mare grijă, și nu trebuie făcut exces, mai ales în ceea ce privește persoanele care vor să piardă în greutate sau cele care au probleme cu glicemia.
– Este, deasemenea, foarte important să ții cont de tipul de sirop de arțar pe care îl consumi. În prezent, există mai multe variante, fiecare variantă în parte având o anumită cantitate de zahăr. Așadar, este indicat să te uiți pe eticheta înainte de a cumpără un produs de acest gen.
– Siropul de arțar pur este acela care are în compoziția să aproximativ 60% sucroză, acel zahăr natural provenit din seva. Produsele de o calitate mai slabă au un procent mai redus, și în plus mai conțîn și zahăr brun sau alb, și prin urmare este de preferat să fie evitate.

Rețete cu Sirop de Arțar

Muffins cu Sirop de Arțar
Ingrediente
– 200gr unt
– 100gr zahăr brun
– 2 banane medii
– 40g chec
– 100ml sirop de arțar
– 200ml frișcă lichidă
– 50gr nuci caramelizate
– 50gr migdale caramelizate cu miere
Mod de Preparare Se încinge cuptorul la 200 de grade, și se tapetează formele de muffins cu hârtie specială de copt. Apoi, se adaugă într-o tigaie untul, zahărul, siropul de arțar, și frișcă, și se țin la foc mediu pentru aproximativ 3 minute, timp în care se amestecă din când în când această compoziție. În momentul în care zahărul este topit complet și siropul s-a îngroșat, se da la o parte. Se distribuie compoziția în formele pentru muffins, și se pune la cuptor pentru 10 minute. Este foarte important ca atunci când acestea sunt gata, să le lăsăm să se răcească și să se lege complet. Acest lucru presupune câteva ore.

Somon la Grătar cu Sirop de Arțar și Usturoi
Ingrediente
– 3 linguri sirop de arțar
– file de somon
– 3 fire ceapă verde
– 2 căței de usturoi
– 2 linguri ulei de măsline
– 1 lingură sos de soia
– 1 lămâie
, piper
Mod de Preparare Se spală foarte bine fileul de somon, și se taie în 4 bucăți egale. Într-un bol se amestecă uleiul, ceapa verde tocată mărunt, siropul de arțar, și usturoiul presat. După ce se amestecă foarte bine toate aceste ingrediente, se adaugă sucul de la o jumătate de lămâie, un pic de sare și piper, și sosul de soia. Acoperă cu acest amestec fileurile de somon, închide-le ermetic într-o pungă și lasă-le pentru o jumătate de ora să absoarbă foarte bine toate acele ingrediente. Între timp, încinge foarte bine grătarul și așează bucățile de somon cu pielea în jos. Ai grijă să nu scuturi somonul de marinadă, pentru ca aroma să fie și mai puternică. După aproximativ 4 minute, întoarce somonul și pe cealaltă parte. Când este gata, ia-l de pe foc și pune-l pe farfurii, alături de câteva felii de lămâie și o garnitură pe placul tău.

 

SUS