0
O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...

Vitamina C este cea mai cunoscuta in ziua de azi, si majoritatea oamenilor folosesc suplimentele cu aceasta vitamina. Nu este deloc un lucru surprinzator pentru ca organismul nostru are foarte mare nevoie de aceasta vitamina pentru imbunatatirea a peste 300 de functii. Despre beneficiile acestei vitamine dar si alte informatii utile, vom vorbi mai in amanunt in cele ce urmeaza.

Beneficii ale Vitaminei C

S-a demonstrat stiintific ca Vitamina C ajuta intr-un mod extrem de eficient la protejarea impotriva bolilor de inima, a cancerului, si a altor boli grave. Fara aceasta vitamina, corpul nostru nu ar fi capabil sa se vindece singur. Acest lucru se datoreaza faptului ca Vitamina C este vitala pentru formarea colagenului. Spre exemplu, atunci cand o persoana are o taietura sau orice alt fel de vatamare corporala, colagenul este cel care ajuta la repararea daunelor, iar daca nu este suficienta Vitamina C in organism, atunci acest lucru este practic imposibil. Colagenul are foarte multe functii in organism, inclusiv mentinerea organelor la locul lor, iar aceste functii nu s-ar desfasura in mod corect daca nu ar exista in corp o cantitate suficienta de Vitamina C.

In plus, aceasta vitamina joaca rol si de antioxidant pentru corpul uman, si ajuta la o absorbtie mult mai eficienta a altor vitamine si minerale. Atat fierul cat si acidul folic au nevoie de Vitamina C pentru a-si maximiza utilitatea. Cu cat corpul nostru are mai multa Vitamina C, cu atat ne va apara mult mai bine impotriva racelilor si a altor afectiuni comune. In plus, Vitamina C ne impiedica sa contactam diversi virusi, si ajuta la accelerarea procesului de recuperare. Vitamina C este una dintre cele 13 vitamine de care corpul nostru are nevoie pentru o buna functionare. O parte dintre aceste vitamine sunt solubile in grasime, lucru care inseamna ca organismul nostru le poate pastra pentru o utilizare ulterioara.

Cu toate acestea, Vitamina C face parte din categoria vitaminelor care nu sunt solubile in grasimi. Asadar, corpul nostru o poate stoca si refolosi atunci cand este cazul. Cantitatea necesara de Vitamina C difera de la o persoana la alta, in functie de sex, varsta, greutate, si stil de viata. Printre beneficiile Vitaminei C se mai numara si faptul ca ajuta la reducerea semnelor imbatranirii. Atunci cand nu ai in organism cantitatea necesara de Vitamina C, exista riscul sa dezvolti scorbut. Acesta este destul de neobisnuit in Statele Unite ale Americii, dar foarte comun in alte tari. Scorbutul poate provoca atat anemie cat si boli ale gingiilor si hemoragii ale pielii. Atunci cand te simti foarte obosit si letargic, Vitamina C te va ajuta sa redevii plin de energie si cu pofta de viata.

Asa cum am precizat mai devreme in acest articol, Vitamina C are rol si de antioxidant, dar ceea ce nu am mentionat este faptul ca protejeaza la nivel inalt piele deefectele negative ale radiatiilor solare, iar in cazul in care pielea deja a suferit de pe urma acestora, Vitamina C o ajuta sa se recupereze si chiar sa reverseze unele dintre aceste efecte nocive. Prin urmare, pentru o piele cat mai sanatoasa, frumoasa, si tanara este esential sa consume cat mai multa Vitamina C, sis a nu uiti sa faci asta in mod regulat si nu doar ocazional. Sucul natural din portocale nu ar trebui sa lipseasca din dieta ta zilnica pentru a obtine cele mai bune rezultate.

De Unde ne Luam Vitamina C

Vitamina C se gaseste in foarte multe alimente pe care le consumam destul de des. Cel mai probabil nici nu stim acest lucru, si tocmai de aceea am decis sa vorbim despre ele. Asadar, Vitamina C se regaseste in aproape toate fructele si legumele, desi unele dintre ele au un continut mai mare decat celelalte. Cea mai bune metoda de a obtine Vitamina C este sa consumam cat mai des ardei verzi, cartofi, broccoli, rosii, capsuni, citrice, peste, pepeni, afine, si lapte. Este esential ca atunci cand mergem la cumparaturi sa ne uitam pe etichetele produselor, pentru ca de cele mai multe ori aceasta mai poarta si denumirea de acid ascorbic. Cel mai mare continut de Vitamina C o au citricele, afinele, si pepenii. Prin urmare, atunci cand este sezonul lor, nu ar trebui sa eziti si sa consumi aceste fructe in fiecare zi. In general, fructele tropicale sunt o foarte buna sursa de Vitamina C, si in plus, au si un gust absolut delicios. Un alt detaliu foarte important de stiut este acela ca ardeii iuti ofera o cantitate foarte mare de Vitamina C in special atunci cand sunt fierti foarte bine. Din pacate, Vitamina C este solubila in apa, astfel ca multe alte legume isi pierd din proprietati atunci cand sunt preparate termic. De aceea este foarte important sa consumam, pe cat posibil, legumele in stare cruda. Cantitatea zilnica recomandata de specialisti se obtine cu usurinta din consumul a cinci portii de fructe si legume pe zi, dar doar atunci cand acestea sunt consumate crude sau gatite rapid.

Ce Reactii Adverse are Vitamina C

Vitamina C provoaca reactii adverse doar atunci cand este administrata in cantitati foarte mari. Daca luati prea multa Vitamina C, atunci aceasta poate provoca pietre la rinchi si poate interfera cu absorbtia de vitamina B12, provocand astfel anemie. In plus, o supradoza poate provoca si diaree. Asadar, cel mai bine este sa urmezi sfatul medicului. Chiar daca Vitamina C este solubila in apa si cantitatile in plus vor parasi practic organismul intr-un ritm normal, este mai bine sa te protejezi si sa administrezi doar cantitatea pe care medicul ti-a recomandat-o. In cele mai multe situatii, Vitamina C este absorbita de organism prin dieta zilnica, si nu este neaparat nevoie de suplimente. Daca este cu adevarat necesar, atunci trebuie sa consulti un medic si el va stii ce cantitate ai nevoie. Un detaliu important este ca atunci cand mergi sa cumperi Vitamina C sa te uiti la etichetele diferitelor marci inainte de a cumpara, pentru ca suplimentele cu Vitamina C sunt clasificate ca alimente si nu medicamente, si nu sunt reglementate de guvern, lucru care face ca fiecare marca sa aiba o concentratie diferita.

Lasă un comentariu

Adresa de Email nu v-a fi afișată

0

SUS

X