Comentariile sunt închise pentru Ghid Despre Vitamina D

[ratings]

Ghid Despre Vitamina D

Vitamina D este singura vitamina care nu poate fi obtinuta din alimentele consumate. Acest lucru nu inseamna ca este mai putin necesara organismului nostru, ea avand de fapt un rol extrem de important pentru sanatatea noastra. Asadar, de unde obtinem Vitamina D? Ei bine, aceasta poate fi obtinuta foarte usor, prin simpla expunere la razele solare. Acest ghid despre Vitamina D te va ajuta sa intelegi mult mai bine rolul acesteia si cat de benefica este pentru intregul organism.
Cum Obtinem Vitamina D si ce Cantitate ne Este Necesara Asa cum am spus la inceputul acestui articol, Vitamina D se obtine prin piele, atunci cand ne expunem la soare. Ideal ar fi sa stam la soare cel putin o ora in fiecare zi pentru a ne lua cantitatea ideala de Vitamina D, si mereu sa facem asta dimineata sau dupa-amiaza tarziu cand razele soarelui nu sunt foarte puternice. Chiar si cateva minute pe zi sunt suficiente, mai ales in anotimpul rece atunci cand soarele nu ne incanta cu razele lui prea des. Prin urmare, mergi in parc sau la plaja si bucura-te la maxim de soare. Daca ai in plan sa petreci mai mult timp afara, atunci nu uita sa folosesti o crema cu factor de protectiv solara cat mai ridicat. Doar asa iti vei proteja pielea si ii vei si oferi in acelasi timp atat de necesara Vitamina D.

Care sunt Beneficiile Vitaminei D

Una dintre cele mai importante functii ale vitaminei D este aceea ca ajuta foarte mult la controlul absorbtiei calciului luat din alimente. Daca ai deficienta de si incerci sa consumi cat mai multe alimente bogate in calciu, atunci pentru fixarea excelenta a acestuia este necesar sa ai in organism si suficienta Vitamina D. Calciul nu este necesar doar pentru dinti si oase puternice, ci si pentru sanatatea si puterea muschilor, mai ales cei ai inimii. Vitamina D este cea care asigura suficient calciu in sange pentru a indeplini cu eficienta toate aceste sarcini. Alte functii care necesita Vitamina D se refera si la sistemul imunitar, si mai ales la factorul care contribuie la reducerea riscului de , in special cel de colon.
Cum se Creeaza Vitamina D In momentul in care razele ultraviolete intra in contact cu pielea, acestea reactioneaza cu un tip de care se gaseste sub piele in mod natural. Varianta Vitaminei D care se formeaza sub piele este cunoscuta sub denumirea de Vitamina D3 sau colecalciferol. D3 este practic transformat intr-o forma ceva mai activa a Vitaminei D in ficat, si mai apoi este redirectionat spre locul unde este cel mai mult nevoie de Vitamina D. Prin urmare, o parte din aceasta vitamina ramane in ficat si rinichi pentru a ajuta la reabsorbtia calciului din sange, in timp ce restul de Vitamina D este dispersat in oase pentru a ajuta la pastrarea calciului, si in intestine pentru a ajuta la absorbtia calciului din alimentele consumate. Intreg procesul este unul extrem de complex, dar atat de simplu privit de afara. Chiar daca Vitamina D in toata puritatea ei este luata de la soare, exista si anumite alimente care o contin, dar intr-o cantitate foarte mica, aproape nesemnificativa. Aceasta forma a Vitaminei D poarta numele de vitamina D2 sau ergocalciferol, forma care este utilizata exact in acelasi mod ca si celelalte Vitamine D si chiar si pentru creearea suplimentelor de Vitamina D.

Suplimentele de Vitamina D

Suplimentele de Vitamina D sunt recomandate in special in anotimpul rece cand soarele nu apare atat de des precum primavara sau vara. Acestea te pot ajuta sa ii oferi corpului tau cantitatea necesara de Vitamina D, care te va face sa te simti minunat si mult mai plin de energie. Cele doua forme majore de Vitamina D sunt D2 si D3. Unele dintre acestea sunt produse atunci cand te expui la lumina soarelui, lucru care inseamna ca soarele este fara indoiala o parte extrem de importanta pentru sanatatea ta, si trebuie sa te bucuri de el ori de cate ori ai ocazia. Importanta pe care o au suplimentele cu Vitamina D, se refera in mare parte la modul in care functioneaza mai multe din organele tale. In general, Vitamina D ajuta la reglarea nivelului de calciu si fosfor din sangele tau. Acest lucru se intampla pentru ca Vitamina D promoveaza in mod eficient modul in care calciul si fosforul sunt de fapt absorbite din alimente in intestinele tale. Mai mult decat atat, ajuta si calciul sa fie reabsorbit complet in rinichi. Un alt rol important pe care Vitamina D il joaca in organism este acela ca promoveaza atat formarea oaselor cat si mineralizarea sistemului scheletului. Asta nu este tot, pentru ca mai promoveaza intr-un mod eficient si sistemul imunitar si are rol important in activitatea anti-tumorala.
Este important de stiut faptul ca una din formele Vitaminei D, si anume D2, este produsa din ciuperca si din surse vegetale, si in nici un caz nu este produs de catre organism. Pe de alta parte, D3 este produs din surse animale si poate fi produs in pielea ta doar atunci cand particulele potrivite din piele reactioneaza cu lumina ultravioleta care provine de la soare. Ambele tipuri de vitamine sunt esentiale nu doar pentru oameni, ci pentru toate mamiferele, pentru a crea un stil de viata sanatos, si mai ales un corp sanatos. In cazul in care consideri ca nu primesti suficienta Vitamina D de la soare, atunci nu trebuie sa eziti si sa consulti medicul specialist sau nutritionistul pentru a-ti prescrie cantitatea necesara de suplimente cu Vitamina D. Nu uita, ca indiferent de ce vitamine este vorba, obtinerea unei cantitati potrivite tie se va face numai in urma unui consult medical si a unui set de analize mai amanuntit. Nu lua aceasta vitamina pur si simplu, pentru ca altfel risti sa te confrunti cu alte probleme de sanatate. In plus, pentru a beneficia de toate avantajele Vitaminei D, este mai mult decat necesar sa te expui si la soare, chiar daca o faci pentru putin timp.

SUS