0
Calciu

Există atât de multe idei importante despre . Știm cu toții că calciul este un mineral esențial în corpul uman și, în general, este acolo pentru a menține sănătatea totală a corpului. De fapt, calciul este necesar în fiecare zi pentru o anumită funcție structurală și asta este practic pentru a ne menține oasele și dinții puternici de-a lungul vieții.

Conform unor studii, aproximativ 99 la sută din calciul total al organismului este prezent în oase și dinți, unde calciul joacă cu siguranță un rol structural important. Restul de 1 la sută se regaseste apoi în țesuturile și fluidele corpului, unde calciul este important și în scopul metabolismului celular, al constricției musculare și al transmiterii impulsului nervos. Astfel, calciul garantează și buna funcționare a mușchilor și nervilor din organism. În esență, calciul ajută la coagularea sângelui.

Deoarece calciul joacă un rol structural vital, se consideră că în acest proces, există practic o mișcare continuă a mineralului între schelet și sânge, precum și celelalte părți ale corpului. O astfel de mișcare este fin monitorizată de hormoni. Și în acest caz, se spune că metaboliții vitaminei D sunt importanți in special pentru a îmbunătăți reabsorbția acestui mineral de către oase.

Acest mineral se poate alătura unei game largi de proteine ​​care modifică activitatea biologică din interiorul organismului. O astfel de mișcare este apoi semnificativă în transmiterea impulsului nervos, precum și pentru construcția musculară. În plus, calciul în acest sens este necesar pentru coagularea sângelui, așa cum este menționat anterior, deoarece activează factorii de coagulare.

Calciul este foarte important în organism pentru că un aport inadecvat al acestuia poate provoca anumite deficiențe de calciu care pot duce la osteomalacia sau la înmuierea oaselor la adulți și rahitism la copii. Deficitul de calciu la adulți poate fi, de asemenea, legat de sarcina repetată cu alăptarea îndelungată.

În afară de asta, deficiența acestui mineral poate duce la osteoporoză care include pierderea de calciu din oase și scăderea densității osoase. O astfel de tulburare poate provoca ruperea oaselor și  fracturi. Această pierdere osoasă apare de obicei odată cu vârsta la toate ființele umane. Acest lucru este însoțit de micșorarea scheletului și acest lucru apare în mod obișnuit după 35-40 de ani. De asemenea, este interesant de știut că această deficiență este frecventă în special la femeile la care urmează menopauză din cauza scăderii nivelului de hormoni estrogeni.

Calciul este prezent în general într-o mare varietate de alimente. Sursele bune ale acestui mineral sunt produse lactate, legume verzi cu frunze, nuci și semințe precum migdale, brazilii și semințe de susan, tofu și fructe uscate. Și din moment ce majoritatea făinii este preparată cu carbonat de calciu, experții sugerează că cerealele sunt și ele o bună sursă a acestui mineral. În plus, apa tare poate da și anumite cantități de calciu, dar carnea este o sursă foarte slabă a acestui mineral important. Astăzi, există aportul de substanțe nutritive de referință sau RNI, care este cantitatea de nutrienți adecvată pentru cel puțin 97 la sută din populație, ceea ce sugerează ca de exmplu în timpul sarcinii, absorbția de calciu din intestin se îmbunătățește și nu este necesară în general niciun element suplimentar al acestui mineral.

Femeile care alăptează au nevoie de un supliment de 550 mg de calciu pentru o sănătate mai bună și, deoarece absorbția acestui mineral scade odată cu vârsta, este necesar, așadar, ca persoanele în vârstă să dobândească calciu dietetic adecvat.

Lasă un comentariu

Adresa de Email nu v-a fi afișată

SUS