0

Beta-carotenul este un fel de carotenoid, care este foarte identificat cu acei pigmenți portocalii, roșii și galbeni care oferă culoare multor fructe și legume. Beta-carotenul este apoi transformat de organism în forma de vitamina A, care este un nutrient recunoscut pentru prima dată în anii 1930 și acum este recunoscut ca fiind crucial pentru îmbunătățirea și creșterea organismului uman.

Beta-carotenul este de fapt un puternic sistem imunitar de rapel și la fel de puternic antioxidant, care combate radicalii liberi care provoacă unele daune celulelor umane. Ca atare, beta-carotenul este apoi considerat ca având un rol vital pentru buna funcționare a organismului sau pentru sănătatea umană.

De fiecare dată când consumăm multe fructe și legume, consumăm de fapt cantități de beta-caroten. Cu aceasta, legumele și fructele sunt principalele surse de beta-caroten. Cu toate acestea, datorită popularității continue a acestui supliment, multe magazine de sănătate oferă astăzi și beta-caroten sub formă de supliment.

Vorbind despre suplimente, este interesant de știut că, de ani buni, mulți oameni de știință și entuziaști au visat de mult că suplimentele ar putea oferi surse concertate de beta-caroten și astfel să ofere un scut crescut împotriva insuficienței cardiace și chiar împotriva cancerului specific. Cu toate acestea, există studii actuale care demonstrează că suplimentele de doză mare și beta-caroten pot fi cauzate consecințe mult mai grave decât cele bune, deoarece există posibilitatea ca o cantitate mare de beta-caroten să crească, mai degrabă decât să scadă numărul de celule dăunătoare gratuite. radicalii din interiorul corpului.

Ca atare, până când se adună mai multe detalii despre efectele beta-carotenului, atunci este probabil corect să ia beta-carotenul sub forma sa de supliment numai ca parte a unui complex combinat, împreună cu celelalte carotenoide care conduc la căldură. Este foarte înțelept să găsiți unele produse care combină beta-carotenul cu celelalte forme de carotene precum alfa-carotenul, licopenul, luteina, zeaxantina și criptoxantina.

Și în afară de constatările că beta-carotenul este util în tratarea bolilor de inimă și a cancerului, există descoperiri recente că beta-carotenul are potențialul de a trata sindromul de oboseală cronică, boala Alzheimer, infertilitatea masculină, fibromialgia și psoriazisul. La fel de interesant este să aflăm că nivelurile scăzute de beta-caroten și alte forme de antioxidanți au fost conectate la îmbunătățirea cataractei, care este de obicei descrisă ca o întunecare a lentilelor ochiului care afectează vederea.

Unele dintre studiile preliminare au arătat că există o legătură probabilă între prea puțin beta-caroten, împreună cu nivelurile scăzute de vitamina E și A și îmbunătățirea ulterioară a lupusului, care este o defecțiune autoimună.

Deoarece multe produse care conțin beta-caroten sunt oferite pe scară largă pe piață în zilele noastre, mai mulți experți au recomandat ca aportul mai bun pentru aceste produse să se încadreze în faptul că nu s-a format încă ADR pentru beta-caroten, ci aproximativ 10.000 UI de nutrient. obținut RDA pentru vitamina A. Ca atare, este oarecum de înțeles că simptomele deficitului de beta-caroten imită cele ale unei deficiențe de vitamina A, cum ar fi pielea uscată, orbirea nocturnă și vulnerabilitatea la infecție.

De departe, sursele bune pentru acest supliment așa cum este menționat mai sus sunt fructele și legumele. Se consideră că legumele verzi sunt o sursă bună pentru asta, însă fructele și legumele cu o culoare mai închisă indică un conținut ridicat de beta-caroten.

Lasă un comentariu

Adresa de Email nu v-a fi afișată

SUS